دین وزندگی

اگر : هدفی برای زندگی دلی برا دوست داشتن وخدایی برای پرستش داری خوشبختی با آرزوی خوشبختی برای همه ی همکاران و دانش آموزان عزیزم

دین وزندگی

اگر : هدفی برای زندگی دلی برا دوست داشتن وخدایی برای پرستش داری خوشبختی با آرزوی خوشبختی برای همه ی همکاران و دانش آموزان عزیزم

الهى ! بحق خودت حضورم ده و از جمال آفتاب آفرینت نورم ده.
الهى ! راز دل را نهفتن دشوار است و گفتن دشوارتر.
الهى ! یا من یعفو عن الکثیر و یعطى الکثیر بالقلیل از زحمت کثرتم وارهان و رحمت وحدتم ده.
الهى ! سالیانى مى‏پنداشتم که ما حافظ دین توایم استغفرک اللهم در این لیلة الرغائب هزار و سیصد و نود فهمیدم که دین تو حافظ ما است احمدک اللهم.
الهى ! چگونه خاموش باشم که دل در جوش و خروش است و چگونه سخن گویم که خرد مدهوش و بیهوش است.
الهى ! ما همه بیچاره ایم و تنها تو چاره اى و ما همه هیچکاره ‏ایم و تنها تو کاره اى.
الهى ! از پاى تا فرقم در نور تو غرقم یا نور السموات و الارض انعمت فزد.
الهى ! شان این کلمه کوچک که به این علو و عظمت است پس یا على یا عظیم شان متکلم اینهمه کلمات شگفت لا تتناهى چون خواهد بود.
الهى ! واى بر من اگر دانشم رهزنم شود و کتابم حجابم.
الهى ! چون تو حاضرى چه جویم و چون تو ناظرى چه گویم.
الهى ! چگونه گویم نشناختمت که شناختمت و چگونه گویم شناختمت که نشناختمت...
هی دل چگونه کالای است که شکسته آن را خریداری و فرموده ای پیش دل شکسته ام.
الهی عاقبت چه خواهد شد و با ابد چه بایدکرد
الهی همه از تو دوا خواهند حسن از تو درد خواهد.
الهی اگر تقسیم شود به من بیشتر از این که دادی نمی رسد فلک الحمد.
الهی ما را یارای دیدن خورشید نیست،دم از دیدن خورشید آفرین چون زنیم.
الهی همه گویند بده حسن گوید بگیر.
الهی از نماز و روزه ام توبه کردم به حق اهل نماز و روزه ات توبه این نا اهل را بپذیر.
الهی به فضلت سینه بی کینه ام دادی بجودت شرح صدرم عطا بفرما.
الهی اگر چه درویشم ولی داراتر از من کیست که تو دارائی منی.
الهی دندان دادی نان دادی، جان دادی جانان بده.

الهی در سر خمار تو دارم و در دل اسرار تو دارم و بر زبان اشعار تو
الهی اگر گویم ستایش و ثنای تو گویم و اگر جویم رضای تو جویم
الهی اگر طاعت بسی ندارم اندر دو جهان جز تو کسی ندارم .

الهی در سر خمار تو دارم و در دل اسرار تو دارم و بر زبان اشعار تو
الهی اگر گویم ستایش و ثنای تو گویم و اگر جویم رضای تو جویم
الهی اگر طاعت بسی ندارم اندر دو جهان جز تو کسی ندارم .
الهی ظاهری داریم بس شوریده و باطنی داریم بخواب غفلت آلوده و دیده ای پر آب گاهی در آتش می سوزیم و گاهی در آب دیده غرق .

طبقه بندی موضوعی

۱۲۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰
آذر

کتاب دین و زندگی 2 ( نسخه pdf )

کتاب دین و زندگی 3 ( نسخه pdf )

کتاب دین و زندگی 4 ( نسخه pdf )

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

پیام آیات دینی 2 ( نسخه word )

پیام آیات دینی 2 ( نسخه pdf )

پیان آیات دینی 3 ( نسخه word )

پیام آیات دینی 3 ( نسخه pdf )

پیام آیات دینی 4 ( نسخه word )

پیام آیات دینی 4 ( نسخه pdf )

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

ترجمه منظوم آیات دینی 2 ( نسخه word )

ترجمه منظوم آیات دینی 2 ( نسخه pdf )

ترجمه منظوم آیات دینی 3 ( نسخه word )

ترجمه منظوم آیات دینی 3 ( نسخه pdf )

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

سؤالات امتحان نهایی دینی 3 ( نسخه word )

سؤالات امتحان نهایی دینی 3 ( نسخه pdf )

پرسشهای امتحانهای نهایی دین و زندگی 3 همراه با پاسخ آنها ( نسخه word )

پرسشهای امتحانهای نهایی دین و زندگی 3 همراه با پاسخ آنها ( نسخه pdf )

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

اندیشه و تحقیق دین و زندگی 3 ـ چاپ 1391 ( نسخه word )

اندیشه و تحقیق دین و زندگی 3 ـ چاپ 1391 ( نسخه pdf )

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

پرسشهای امتحانهای نهایی دین و زندگی 4 ( نسخه word )

پرسشهای امتحانهای نهایی دین و زندگی 4 ( نسخه pdf )

سؤالات امتحان نهایی دین و زندگی 4 همراه با پاسخنامه ( نسخه word )

سؤالات امتحان نهایی دین و زندگی 4 همراه با پاسخنامه ( pdf )

 

  • طاهره نظیفی
۳۰
آذر



20 نکته‌ی کلیدی دین و زندگی پیش‌دانشگاهی 1

1. از دقت در عبارت شریفه‌ی «یا ایها الناس انتم الفقرا» مفهوم می‌گردد که همه‌ی مخلوقات از جمله انسان در وجود و هستی خود نیاز خدا هستند. (درس 1)

2. پیام «چون وجود خداوند وابسته به چیزی نیست کسی نمی‌تواند وجود او را بگیرد و نابودش کند. او در ذات خود غنی و بی‌نیاز است» از دقت در عبارت شریفه‌ی «الله هو الغنی الحمید» مفهوم می‌شود. (درس 1)

3. عبارت «ما و مجموعه‌ی پدیده‌های جهان، در پدید آمدن و هستی یافتن به آفریننده‌ای نیازمندیم که سرچشمه‌ی هستی است و هستی از او جدا نمی‌شود. این وجود برتر و متعالی خداست» مربوط است به نتیجه‌ی «استدلال نیازمندی جهان در پیدایش خود به خدا». (درس 1)

4. توحید خالقیت علت توحید مالکیت و توحید ربوبیت است و توحید مالکیت علت توحید در ولایت است. (درس 2)

5. اگر خداوند به کسی اذن در ولایت دهد آن شخص نیز می‌تواند در محدوده‌ی اجازه‌ی خداوند در اشیایی تصرف کند. چنین اذنی به معنای واگذاری ولایت خداوند به دیگری نیست بلکه بدین معنی است که آن شخص در میسر و مجرای ولایت الهی قرار گرفته و از خودش استقلالی ندارد. (درس 2)

6. برخی انسان‌ها توحید در خالقیت را قبول دارند اما گرفتار شرک در ربوبیت می‌شوند؛ یعنی در کنار ربوبیت الهی برای انسان‌های دیگر یا سایر مخلوقات حساب جداگانه‌ای بازمی‌کنند و فکر می‌کنند که آن‌ انسان‌‌ها یا آن‌ مخلوقات مستقل از خداوند می‌توانند در امور جهان دخالت کنند. (درس 2)

7. اگر افراد جامعه بکوشند در روابط خود با یکدیگر به جای خواست‌ها و تمایلات خود فرمان الهی را حاکم کنند و از پذیرش طاغوت‌ها سر باز زنند  مناسبات سیاسی و اقتصادی و روابط فرهنگی را منطبق بر احکام الهی و در جهت رضای او تنظیم کنند بعد اجتماعی توحید عبادی تحقق می‌یابد. (درس 3)

8. اگر هر یک از افراد جامعه، خواست‌ها و تمایلات دنیایی خود را دنبال کنند و فقط منافع خود را محور فعالیت‌های اجتماعی قرار دهند و اهل ایثار و تعاون و خیر رساندن به دیگران نباشند شرک اجتماعی تحقق می‌یابد. (درس 3)

9. معرفت به خداوند زمانی میوه‌ی خود را می‌دهد که از مرحله‌ی شناخت ذهنی به مرحله‌ی ایمان قلبی برسد و در قلب تثبیت شود؛ یعنی انسان به چشم قلب ببیند که خداوند در کوچک‌ترین حوادث عالم نیز حضور دارد و چرخ خلقت با تدبیر خداوند می‌گردد و این بت‌ها مانع رسیدن انسان به ایمان است. (درس 3)

10. قرآن کریم معیار ثابت شرک و بت‌پرستی را به ما ارائه کرده و تطبیق این معیارها بر زندگی فردی و اجتماعی را بر عهده‌ی خودمان قرار داده است. این معیارها عبارت‌اند از: 1- اطاعت از ارباب‌هایی جز خداوند، 2- بندگی کسانی جز او، 3- خارج کردن دین خداوند از برنامه‌های زندگی، 4- تقلید از کسانی که در جهت مخالف دین حرکت می‌کنند. (درس 3)

11. ریشه‌ی بت‌پرستی و شرک جدید آن است که برخی انسان‌ها در عین قبول داشتن خداوند دین و دستورات آن را در متن زندگی خود وارد نمی‌کنند و تمایلات دنیایی و نفسانی خود را اصل قرار می‌دهند. (درس 3)

12. اخلاص در بندگی به این معناست که تمام جهت‌گیری‌های زندگی، سمت و سویی الهی پیدا می‌کند و همه‌ی کارها فقط برای رضای او و تقرب به او انجام می‌گیرد و هوای نفس و شیطان در آن‌ها راه نداشته باشد؛ بنابراین اخلاص در بندگی معنای دیگری از توحید عبادی است. (درس 4)

13. به آسانی وارد مسیر بندگی شدن و به سرعت راه موفقیت را پیمودن و تابع دلیل بودن ویژگی افراد حق‌پذیر است. تقویت محبت خداوند در قلب و کنار زدن غفلت و بهره‌مندی انسان از امدادهای غیبی مرتبط با راز و نیاز با خداوند است و پرورش انسان و اخلاص وجود و نشان دادن ادامه‌ی مسیر و هدایت، مربوط به انجام عمل صالح است. (درس 4)

14. خصوصیات انسانی که اختیار خود را باور کرده و به آن معتقد است عبارت است از 1- احساس هویت می‌کند. 2- از خودباوری بالایی برخوردار است. 3- در قبال کارهای خود احساس مسئولیت می‌کند. 4- تصمیم‌های اشتباه خود را می‌پذیرد و درصدد جبران برمی‌آید. (درس 5)

15. از دقت در آیه‌ی شریفه‌ی «ان‌ الله یمسک السماوات و الارض ان تزولا و لئن زالتا ان امسکهما من احد من بعده» درمی‌یابیم که ایمان به خداوند و نظام حکیمانه‌ی او این اطمینان را به انسان می‌بخشد که جهان دارای حافظ و نگهبانی است که اشتباه در کار او راه ندارد و کشتی جهان ناخدایی دارد که به علت علم و قدرت بی‌پایان آن ناخدا، به هیچ وجه احتمال غرق شدن و نابودی آن نمی‌رود و هیچ کس جز او نیز نمی‌تواند آن را از نابودی نجات دهد. (درس 5)

16. پاسخ به سؤال «آیا چیزی در جهان هست که دارای خصوصیات و ویژگی‌ معین نباشد؟» از دقت در آیه‌ی شریفه‌ی «انا کل شیء خلقناه بقدرٍ» مفهوم می‌شود. (درس 5)

17. نتایج شناخت قوانین جهان خلقت: 1- آشنایی ما با نشانه‌های الهی. 2- درک عظمت خالق آن‌ها و بهره‌مندی از طبیعت است و نتایج شناخت قوانین حاکم بر زندگی انسان‌ها: 1- تنظیم درست رابطه‌ی انسان با خود، دیگران، جهان خلقت و خداوند. 2- همرار کردن راه رسیدن به کمال. (درس 6)

18. سنت امتحان مربوط به چگونگی و فرایند رشد و تکامل انسان و عامل ظهور و بروز استعدادهای اوست و سبب جدا شدن انسان‌های خوب از بد و ساخته‌ شدن و تکامل یا خسران و عقب‌ماندگی آن‌ها می‌شود و سنت امداد، فراهم آوردن امکانات برای هر دو گروه حق و باطل به منظور آشکار کردن سرشت‌شان است. (درس 6)

19. در سنت املاء خداوند به گناهکاران مهلت و فرصت می‌دهد ولی آن‌ها این فرصت را وسیله‌ی غوطه‌ور شدن در تاریکی‌ها قرار می‌دهند و مهلت و امکانات با اختیار و اراده‌ی خود گناهکاران به صورت بلای الهی جلوه‌گر می‌شود و افراد به شقاوت ابدی گرفتار خواهند شد و در سنت استدراج خداوند علاوه بر مهلت دادن، بر امکانات گمراهان می‌افزاید و آن‌ها با استفاده از همین امکانات قدم به قدم از انسانیت فاصله می‌گیرند و به تدریج به سوی هلاکت ابدی نزدیک‌تر می‌شوند. (درس 6)

20. رهنمودهای پیشوایان دین به ما می‌آموزد که زندگی ما به‌شدت تحت تأثیر رفتارهای ماست و سنت تأثیر نیکی یا بدی در سرنوشت یک سنت اجتماعی نیز هست. (درس 6)

 


  • طاهره نظیفی
۳۰
آذر


افسران - مرگ بر اسراییل
  • طاهره نظیفی
۳۰
آذر

 

افسران - فردا؛ سالروز ازدواج دو زوج آسمانی

  • طاهره نظیفی
۳۰
آذر

درس اول                             

1 – آیه های زیر را ترجمه کرده و دو پیام برای آن بنویسید .

      یا ایها الناس انتم الفقراء الی الله و الله هوالغنی الحمید

......ای مردم..... شما نیازمندان خداوند هستید .....خدا بی نیاز و ستوده است

 2 – نیازمندی جهان به خداوند را با استدلالی توضیح دهید .

مقدمه اول : ما و این جهان پدیده هستیم و وجودمان از خودمان نیست .

مقدمه دوم : موجوداتی که وجودش از خودش نباشد برای موجود بودن نیازمند دیگری است

نتیجه : پس ما در این جهان در پیدایش و در بقا نیازمند خدا هستیم که ما را پدیدآورد .                                                                      

3 – آیا نیازمندی موجودات به خداوند فقط به مرحله ای پدیدار شدن اختصاص دارد ؟

 پاسخ خود را با ذکر مثال توضیح دهید

خیر –بلکه در تمام مراحل هستی و زندگی به او نیازمندند . رابطه ی وجود داشتن ما با وجود خداوند مانند پرتو های نور با منبع آن است. همانطور که اگر رابطه ی نور با منبع آن قطع شود اثری از نور باقی نمی ماند اگر رابطه ی جهان با خدا قطع گردد دیگر اثری از جهان باقی نخواهد ماند .  

 4 – چرا قرآن کریم خداوند را غنی و سایر مخلوقات را فقیر خوانده است ؟

هرچه انسان در کسب کمالات پیش رود نسبت به دیگران غنی تر و کامل تر می شود اما نسبت به خداوند همچنان فقیر است زیرا خود و همه ی کمالاتش از خدا سرچشمه میگیرد . 

5 – انسان هر قدر به معنای حقیقی کامل تر می شود ...فقر و نیازمندی... خود به خداوند را بهتر درک میکند و ... بندگی و عبودیتشان.... در پیشگاه خداوند قویتر و بیشتر می شود .

 6 – ذات نایافته از هستی بخش                    کی تواند که شود هستی بخش

این شعر چه پیامی دارد ؟

هر چیزی که وجودش از خودش نباشد برای موجود بودن نیازمند به دیگری است

 7 – هیچ یک از پدیده ها نمی توانند به خلق متکی و از غیر خود بی نیاز باشند .

     صحیح          غلط *

8 – پیام آیه شریفه (( و یات به خلق جدید )) کدام مورد است ؟

الف ) حیات مجدد انسان       ب ) ارسال انبیاء الهی         * ج ) خلق موجودات        د) عدل الهی

 9 – کدام انسان فقر خود به خدا را بهتر درک می کند ؟

الف ) هرچه در کسب کمالات بیشتر پیش رود*                 ب ) هر چه دردمند تر و محتاج تر باشد

ج ) خود را با سایر مخلوقات مقایسه کند                        د ) همه ی موارد

 10 – کدام عبارت صحیح است ؟

الف ) هر چیزی برای موجود بودن نیازمند به دیگری است   

* ب ) ما و مجموعه جهان در پدید آمدن نیازمند به دیگری هستیم

ج ) ذات ما و اشیای موجود در عالم مساوی با موجود بودن است        

د ) نیازمندی موجودات به خداوند فقط به مرحله پدیدار شدن اختصاص دارد

 11 – اگر موجود جزء ذات ما قرار داشت ، آنگاه می توانستیم باشیم و می توانستیم نباشیم

صحیح               غلط *

12 – عبارت الله نورالسماوات و العرض بیانگر چیست ؟

اگر اثری از نور وجود روشنایی هستی در آسمانها و زمین مشاهده می شود از خداوند است .


  • طاهره نظیفی
۲۹
آذر



کایت شاهین و چنگیز خان مغول

حکایت شاهین و چنگیز خان مغول

 

یک روز صبح، چنگیزخان مغول و درباریانش برای شکار بیرون رفتند. همراهانش تیرو کمانشان را برداشتند و چنگیزخان شاهین محبوبش را روی ساعدش نشاند. شاهین از هر پیکانی دقیق‌تر و بهتر بود، چرا که می‌توانست در آسمان بالا برود و آنچه را ببیند که انسان نمی‌دید.


اما با وجود تمام شور و هیجان گروه، شکاری نکردند. چنگیزخان مایوس به اردو برگشت، اما برای آنکه ناکامی‌اش باعث تضعیف روحیه همراهانش نشود، از گروه جدا شد و تصمیم گرفت تنها قدم بزند.

بیشتر از حد در جنگل مانده بودند و نزدیک بود از خستگی و تشنگی از پا در بیاید. گرمای تابستان تمام جویبارها را خشکانده بود و آبی پیدا نمی‌کرد، تا این که رگه آبی دید که از روی سنگی جلویش جاری بود. خان شاهین را از روی بازویش بر زمین گذاشت و جام نقره کوچکش را که همیشه همراهش بود، برداشت. پر شدن جام مدت زیادی طول کشید، اما وقتی می‌خواست آن را به لبش نزدیک کند، شاهین بال زد و جام را از دست او بیرون انداخت.

چنگیز خان خشمگین شد، اما شاهین حیوان محبوبش بود، شاید او هم تشنه‌اش بود. جام را برداشت، خاک را از آن زدود و دوباره پرش کرد. اما جام تا نیمه پر نشده بود که شاهین دو باره آن را پرت کرد و آبش را بیرون ریخت. چنگیزخان حیوانش را دوست داشت، اما می‌دانست نباید بگذارد کسی به هیچ شکلی به او بی‌احترامی کند، چرا که اگر کسی از دور این صحنه را می‌دید، بعد به سربازانش می‌گفت که فاتح کبیر نمی‌تواند یک پرنده ساده را مهار کند.

این بار شمشیر از غلاف بیرون کشید، جام را برداشت و شروع کرد به پر کردن آن. یک چشمش را به آب دوخته بود و دیگری را به شاهین. همین که جام پر شد و می‌خواست آن را بنوشد، شاهین دوباره بال زد و به طرف او حمله آورد. چنگیزخان با یک ضربه دقیق سینه شاهین را شکافت.

جریان آب خشک شده بود. چنگیزخان که مصمم بود به هر شکلی آب را بنوشد، از صخره بالا رفت تا سرچشمه را پیدا کند. اما در کمال تعجب متوجه شد که آن بالا برکه آب کوچکی است و وسط آن، یکی از سمی‌ترین مارهای منطقه مرده است. اگر از آب خورده بود، دیگر در میان زندگان نبود. خان شاهین مرده‌اش را در آغوش گرفت و به اردوگاه برگشت. دستور داد مجسمه زرینی از این پرنده بسازند

 

و روی یکی از بال‌هایش حک کنند:


 یک دوست، حتی وقتی کاری می‌کند که دوست ندارید، هنوز دوست شماست.

 

و بر بال دیگرش نوشتند:


  هر عمل از روی خشم، محکوم به شکست است.
  • طاهره نظیفی
۲۹
آذر



داستان,داستان آموزنده,داستانهای جذاب

خداوند به یکى از پیامبران وحى کرد:


 که فردا صبح اول چیزى که جلویت آمد بخور! و دومى را بپوشان ! و سومى را بپذیر! و چهارمى را ناامید مکن ! و از پنجمى بگریز!

 پیامبر خدا صبح از خانه بیرون آمد. در اولین وهله با کوه سیاه بزرگى روبرو شد، کمى ایستاده و با خود گفت :


 خداوند دستور داده این کوه را  بخورم . در حیرت ماند چگونه بخورد! آنگاه به فکرش رسید خداوند به چیز محال دستور نمى دهد، حتما این کوه خوردنى است . به سوى کوه حرکت کرد هر چه پیش مى رفت کوه کوچکتر مى شد سرانجام کوه به صورت لقمه اى درآمد، وقتى که خورد دید بهترین و لذیذترین چیز است .

 از آن محل که گذشت طشت طلایى نمایان شد. با خود گفت : خداوند دستور داده این را پنهان کنم . گودالى کند و طشت را در آن نهاد و خاک روى آن ریخت و رفت . اندکى گذشته بود برگشت پشت سرش را نگاه کرد دید طشت بیرون آمده و نمایان است . با خود گفت من به فرمان خداوند عمل کردم و طشت را پنهان نمودم .

 سپس با یک پرنده برخورد نمود که باز شکارى آن را دنبال مى کرد. پرنده آمد دور او چرخید. پیامبر خدا با خود گفت :


 پروردگار فرمان داده که این را بپذیرم . آستینش را گشود، پرنده وارد آستین حضرت شد. باز شکارى گفت :


 اى پیامبر خدا! شکارم را از من گرفتى من چند روز است آنرا تعقیب مى کردم .
 پیامبر با خود گفت :


 پروردگارم دستور داده این را ناامید نکنم . مقدارى گوشت از رانش برید و به او داد و از آن محل نیز گذشت ناگاه قطعه گوشت گندیده را دید، با خود گفت :


 مطابق دستور خداوند از آن باید گریخت .

 پس از طى مراحل به خانه برگشت شب در خواب به او گفتند: ماءموریت خود را خوب انجام دادى . آیا حکمت آن ماءموریت را دانستى و چرا چنین ماءموریتى به شما داده شد؟


 پاسخ داد: نه ! ندانستم .

 گفتند: اما منظور از کوه غضب بود. انسان در هنگام غضب خویشتن را در برابر عظمت خشم گم مى کند. ولى اگر شخصیت خود را حفظ کند و آتش ‍ غضب را خاموش سازد عاقبت به صورت لقمه اى شیرین و لذیذ در خواهد آمد.


 و منظور از طشت طلا عمل صالح و کار نیک است ، وقتى انسان آن را پنهان کند خداوند آن را آشکار مى سازد تا بنده اش را با آن زینت و آرایش دهد، گذشته از این که اجر و پاداشى براى او در آخرت مقدر کرده است . و منظور از پرنده ، آدم پندگویى است که شما را پند و اندرز مى دهد، باید او را پذیرفت و به سخنانش عمل کرد.


 و منظور از باز شکارى شخص نیازمندى است که نباید او را ناامید کرد.


 و منظور از گوشت گندیده غیبت و بدگویى پشت سر مردم است ، باید از آن گریخت و نباید غیبت کسى را کرد.
  • طاهره نظیفی
۲۹
آذر



آموزش درست کردن دستگیره,نحوه دوخت دستگیره به شکل هندوانه


دستگیره هایی زیبا برای شب یلدا درست کنید.

لوازم مورد نیاز :
پارچه نمدی نازک به رنگ سبز و قرمز
منجوق هایی به رنگ مشکی در سایز متوسط
چسب حرارتی

دستور کار :
ابتدا پارچه نمدی سبز را در سایز دلخواه به شکل نیم دایره بریده و لبه های آن را گرد کنید.
سپس از پارچه قرمز رنگ به همان شکل و در سایز کوچکتر ببرید.
سپس پارچه قرمز را روی پارچه سبز با چسب حرارتی بچسبانید.
در انتهای کار منجوق های مشکی را با نخ مشکی روی پارچه قرمز طوری بدوزید که دیده نشود.
  • طاهره نظیفی
۲۹
آذر

چیدمان سفره شب یلدا

چیدمان سفره شب یلدا


تصاویر چیدمان سفره های  شب یلد ا به شکل سنتی را مشاهده میکنید امیدواریم که مورد توجه شما عزیران قرار بگیرد

چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا















چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا

چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا

چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا



چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا





چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا



چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا



















چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا





چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا



چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا





چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا



چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا

 







و همچنین ببینید:
فیلم آموزش حکاکی روی هندوانه  




تزیین آجیل عروس 




تزیین پشمک شب یلدای عروس



سفره آرایی در شب یلدا  ( عکس )

سفره آرایی شب یلدا, سفره آرایی شب یلدا برای عروس ,سفره زیبای شب یلدا ,سفره شب یلدا سنتی, چیدمان سفره شب, یلدا چیدمان سفره شب یلدا,  نحوه چیدمان سفره شب یلدا, تزئینات سفره شب یلدا ,سفره شب یلدا برای عروس, سفره شب یلدا سنتی, سفره شب یلدا عکس, عکس شب یلدا ,تزئینات شب یلدا

  • طاهره نظیفی
۲۹
آذر
«ملیکا» مادر امام زمان(ع) از طرف پدر، دختر «یشوعا» فرزند امپراطور روم شرقی و از طرف مادر، نوه «شمعون» بود.
 مادر امام زمان(ع) نامش «ملیکه» (ملیکا) بود، او از طرف پدر، دختر «یشوعا» فرزند امپراطور روم شرقی بود، و از طرف مادر، نوه «شمعون» بود. شمعون از یاران مخصوص حضرت عیسی(ع) و وصی او بود.

ملیکه با اینکه در کاخ می‌زیست و با خاندان امپراطوری زندگی می‌کرد، اما آن چنان پاک و باعفّت بود که گویی نسبتی با این خاندان نداشت، بلکه به مادر و خانوادة‌ مادری خود رفته و زندگیش همچون زندگی شمعون، و عیسی بن مریم از صفا و معنویت و پاکی خاصّی برخوردار بود. از این رو نمی‌خواست، با خاندان امپراطوری دنیا پرست، بیامیزد بلکه دوست داشت و هدفش این بود که در یک خانواه پاک خداپرست، زندگی کند، خداوند او را در این هدف کمک کرد و او را به طور عجیب به خواسته و هدفش رساند.

  • طاهره نظیفی