دین وزندگی

اگر : هدفی برای زندگی دلی برا دوست داشتن وخدایی برای پرستش داری خوشبختی با آرزوی خوشبختی برای همه ی همکاران و دانش آموزان عزیزم

دین وزندگی

اگر : هدفی برای زندگی دلی برا دوست داشتن وخدایی برای پرستش داری خوشبختی با آرزوی خوشبختی برای همه ی همکاران و دانش آموزان عزیزم

الهى ! بحق خودت حضورم ده و از جمال آفتاب آفرینت نورم ده.
الهى ! راز دل را نهفتن دشوار است و گفتن دشوارتر.
الهى ! یا من یعفو عن الکثیر و یعطى الکثیر بالقلیل از زحمت کثرتم وارهان و رحمت وحدتم ده.
الهى ! سالیانى مى‏پنداشتم که ما حافظ دین توایم استغفرک اللهم در این لیلة الرغائب هزار و سیصد و نود فهمیدم که دین تو حافظ ما است احمدک اللهم.
الهى ! چگونه خاموش باشم که دل در جوش و خروش است و چگونه سخن گویم که خرد مدهوش و بیهوش است.
الهى ! ما همه بیچاره ایم و تنها تو چاره اى و ما همه هیچکاره ‏ایم و تنها تو کاره اى.
الهى ! از پاى تا فرقم در نور تو غرقم یا نور السموات و الارض انعمت فزد.
الهى ! شان این کلمه کوچک که به این علو و عظمت است پس یا على یا عظیم شان متکلم اینهمه کلمات شگفت لا تتناهى چون خواهد بود.
الهى ! واى بر من اگر دانشم رهزنم شود و کتابم حجابم.
الهى ! چون تو حاضرى چه جویم و چون تو ناظرى چه گویم.
الهى ! چگونه گویم نشناختمت که شناختمت و چگونه گویم شناختمت که نشناختمت...
هی دل چگونه کالای است که شکسته آن را خریداری و فرموده ای پیش دل شکسته ام.
الهی عاقبت چه خواهد شد و با ابد چه بایدکرد
الهی همه از تو دوا خواهند حسن از تو درد خواهد.
الهی اگر تقسیم شود به من بیشتر از این که دادی نمی رسد فلک الحمد.
الهی ما را یارای دیدن خورشید نیست،دم از دیدن خورشید آفرین چون زنیم.
الهی همه گویند بده حسن گوید بگیر.
الهی از نماز و روزه ام توبه کردم به حق اهل نماز و روزه ات توبه این نا اهل را بپذیر.
الهی به فضلت سینه بی کینه ام دادی بجودت شرح صدرم عطا بفرما.
الهی اگر چه درویشم ولی داراتر از من کیست که تو دارائی منی.
الهی دندان دادی نان دادی، جان دادی جانان بده.

الهی در سر خمار تو دارم و در دل اسرار تو دارم و بر زبان اشعار تو
الهی اگر گویم ستایش و ثنای تو گویم و اگر جویم رضای تو جویم
الهی اگر طاعت بسی ندارم اندر دو جهان جز تو کسی ندارم .

الهی در سر خمار تو دارم و در دل اسرار تو دارم و بر زبان اشعار تو
الهی اگر گویم ستایش و ثنای تو گویم و اگر جویم رضای تو جویم
الهی اگر طاعت بسی ندارم اندر دو جهان جز تو کسی ندارم .
الهی ظاهری داریم بس شوریده و باطنی داریم بخواب غفلت آلوده و دیده ای پر آب گاهی در آتش می سوزیم و گاهی در آب دیده غرق .

طبقه بندی موضوعی

روز مباهله، روز عزت اسلام و کرامت شیعه است

يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۳۱ ب.ظ

مباهله در لغت به معنای نفرین متقابل است.مباهله در عین سادگی حربه‌ی قاطعی برای اثبات حقانیت دین است.

فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَکمُ‏ْ وَ نِسَاءَنَا وَ نِسَاءَکُمْ وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتهَِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلىَ الْکَذِبِین‏  سوره آل عمران آیه 61

( و هرکه با وجود این علم سوی تو آمده با تو مجادله کند بگو بیائید پسران و زنان و نفوس خویش بخوانیم و تضرع کنیم آنگاه لعنت خدا را به دروغگویان کنیم)

از امام کاظم (ع) روایت شده که هیچکس ادعا نکرده که پیغمبر در مباهله با نصاری غیر از علی ابن ابیطالب و فاطمه و حسن و حسین کس دیگری را زیر کساء وارد نموده باشد ، پس تاویل " ابنا ئنا حسن و حسین و تاویل نسائنا فاطمه و تاویل انفسنا علی بن ابیطالب (ع) است. 

                                   تفسیر صافی صفحه 92

گروهی از مسیحیان نجران حضرت عیسی (ع) را خدا و یا پسر خدا می‌دانستند، تا اینکه شنیدند قرآن کریم می‌فرماید:
به طور حتم، کافرند آن کسانی که می‌گویند خدا همان مسیح، پسر مریم است...
مسیحیان با شنیدن این آیات گویی آسمان را بر فرقشان کوبیدند.
نجرانیان در پی پاسخ به آیات قرآن بودند که نامه‌ای از رسول اکرم (ص) به دستشان رسید و در آن نوشته شده بود ...
تنها بنده‌ی خدا باشید و تنها فرمان خدا را اطاعت کنید، این حرف من است و اگر دعوت مرا نپذیرفتید باید جزیه (مالیات) بدهید...
نجرانیان از پذیرفتن سخن حق پیامبر صل الله علیه و آله وسلم لجوجانه سرباز زدند؛ در این حال آیه نازل شد که : (قل تعالوا ندع ابناءنا و ابناءکم ... آل عمران/61)؛ ای پیامبر با آنان مباهله کن... به آنان پیشنهاد مباهله شد، گفتند به ما مهلت دهید، مهلت داده شد ...
رسول اکرم(ص) قبل از اینکه قصد مباهله کند، عبا بر دوش مبارک گرفت و حضرت امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه و حسن وحسین علیهم السلام را در داخل در زیر عبا نمود و فرمود: پروردگارا! هر پیغمبری را اهل بیتی بوده است که مخصوص‌ترین خلق بر آن پیغمبر بوده‌اند، خداوندا اینان اهل بیت منند، آنها را تطهیرشان کن.
سپس جبرئیل امین نازل شد و آیه تطهیر (انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس ...) ؛ را در شأن اهل بیت (ع) آورد (سوره احزاب، آیه‌ی33) آنگاه رسول اکرم آن چهار بزرگوار را برای مباهله با خود بیرون برد.
بزرگ نجرانیان گفت: از رفتار و کردار بزرگ آنان (پیامبر اکرم(ص) ) پیداست که او برحق است. من همراه او چهره‌هایی می‌بینم که اگر برای دعا دست بر آسمان بردارند کوه‌ها را از جا می‌کنند و این بیابان بر ما آتش می‌شود و یک مسیحی بر روی زمین باقی نمی‌ماند؛ صلاح ما نیست که با او مباهله کنیم و باید شرط جزیه را بپذیریم و به سلامت به شهر و دیار خود برگردیم که چنین هم شد.



  • طاهره نظیفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی