دین وزندگی

اگر : هدفی برای زندگی دلی برا دوست داشتن وخدایی برای پرستش داری خوشبختی با آرزوی خوشبختی برای همه ی همکاران و دانش آموزان عزیزم

دین وزندگی

اگر : هدفی برای زندگی دلی برا دوست داشتن وخدایی برای پرستش داری خوشبختی با آرزوی خوشبختی برای همه ی همکاران و دانش آموزان عزیزم

الهى ! بحق خودت حضورم ده و از جمال آفتاب آفرینت نورم ده.
الهى ! راز دل را نهفتن دشوار است و گفتن دشوارتر.
الهى ! یا من یعفو عن الکثیر و یعطى الکثیر بالقلیل از زحمت کثرتم وارهان و رحمت وحدتم ده.
الهى ! سالیانى مى‏پنداشتم که ما حافظ دین توایم استغفرک اللهم در این لیلة الرغائب هزار و سیصد و نود فهمیدم که دین تو حافظ ما است احمدک اللهم.
الهى ! چگونه خاموش باشم که دل در جوش و خروش است و چگونه سخن گویم که خرد مدهوش و بیهوش است.
الهى ! ما همه بیچاره ایم و تنها تو چاره اى و ما همه هیچکاره ‏ایم و تنها تو کاره اى.
الهى ! از پاى تا فرقم در نور تو غرقم یا نور السموات و الارض انعمت فزد.
الهى ! شان این کلمه کوچک که به این علو و عظمت است پس یا على یا عظیم شان متکلم اینهمه کلمات شگفت لا تتناهى چون خواهد بود.
الهى ! واى بر من اگر دانشم رهزنم شود و کتابم حجابم.
الهى ! چون تو حاضرى چه جویم و چون تو ناظرى چه گویم.
الهى ! چگونه گویم نشناختمت که شناختمت و چگونه گویم شناختمت که نشناختمت...
هی دل چگونه کالای است که شکسته آن را خریداری و فرموده ای پیش دل شکسته ام.
الهی عاقبت چه خواهد شد و با ابد چه بایدکرد
الهی همه از تو دوا خواهند حسن از تو درد خواهد.
الهی اگر تقسیم شود به من بیشتر از این که دادی نمی رسد فلک الحمد.
الهی ما را یارای دیدن خورشید نیست،دم از دیدن خورشید آفرین چون زنیم.
الهی همه گویند بده حسن گوید بگیر.
الهی از نماز و روزه ام توبه کردم به حق اهل نماز و روزه ات توبه این نا اهل را بپذیر.
الهی به فضلت سینه بی کینه ام دادی بجودت شرح صدرم عطا بفرما.
الهی اگر چه درویشم ولی داراتر از من کیست که تو دارائی منی.
الهی دندان دادی نان دادی، جان دادی جانان بده.

الهی در سر خمار تو دارم و در دل اسرار تو دارم و بر زبان اشعار تو
الهی اگر گویم ستایش و ثنای تو گویم و اگر جویم رضای تو جویم
الهی اگر طاعت بسی ندارم اندر دو جهان جز تو کسی ندارم .

الهی در سر خمار تو دارم و در دل اسرار تو دارم و بر زبان اشعار تو
الهی اگر گویم ستایش و ثنای تو گویم و اگر جویم رضای تو جویم
الهی اگر طاعت بسی ندارم اندر دو جهان جز تو کسی ندارم .
الهی ظاهری داریم بس شوریده و باطنی داریم بخواب غفلت آلوده و دیده ای پر آب گاهی در آتش می سوزیم و گاهی در آب دیده غرق .

طبقه بندی موضوعی

چه کسانی با شیطان وارد جهنم می شوند؟

چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۰۸:۱۵ ب.ظ



در کتاب ابلیس ، ج 2 ،ص187 نوشته شده است که ؛ روز قیامت کلاهی از آتش بر سر گذاشته می شود ولباسی نیز از آتش بر شیطان پوشانیده می شود و او را سوار بر الاغ  کرده وبه سوی جهنمی برند . در این هنگام شیطان چند طایفه از مردم را که در دنیا از پیروان و طرفداران او بوده اند طلب می کند و آنها را با خود به جهنم می برد که آنها را دسته دسته صدا کرده و با خود می برد:

تجارت کنندگان شیطان

شیطان فریاد زده ومی گوید : کجا هستند تجارت کنندگان من؟در جواب شیطان می گویند : تجارت کنندگان تو چه کسانی هستند ؟ انها را برای ما معرفی کن تا آنها را برای تو حاضر نماییم . شیطان می گوید : آنها دو گروه هستند ؛ گروه اول که شراب سازان هستند و گروه دوم که عشاران یا همان کسانی هستند که پول زور می گیرند .

اذان گویان شیطان

بعد از آنکه تجارت کنندگان شیطان را به نزدش برای بردن به جهنم بردند باز فریاد می زند و می گوید : اذان گویان من کجا هستند؟ در جواب او می گویند : اذان گویان تو چه کسانی هستند ؟ودارای چه خصوصیاتی می باشند .شیطان می گوید: مطربان ، صاحبان بربط، عود ، دف، صنج، دهل ، صرنا ، مزامیر ونوازندگان در مجالس لهو ولعب وباطل می باشند .

شرکا ءشیطان

بعد از آنکه تجار و اذان گویان شیطان را به نزدش بردند ، باز فریاد می زند می گوید: شریکان من کجایند ، آنان را حاضر کنید . در جواب شیطان می گویند : شریکان تو چه کسانی هستند  ودارای چه ویژگی هایی هستند؟ شیطان می گوید:آنان قمار بازان  بی حمیت و بی غیرتانی هستند که حتی ناموس خود را در راه قمار می بازند .

پرچمداران شیطان

شیطان در مرتبه چهارم فریاد می زند : علمداران من کجایند؟ آنان را نزد من بیاورید . در جواب شیطان می گویند : علمداران تو چه افرادی ودارای چه خصوصیاتی هستند؟ شیطان می گوید: آنان کسانی هستند که برای رضایت و خشنودی ظالمان  ، چوب و شلاق در دست می گرفتند و به سر و صورت مردم بی گناه می زدند و آنان را زیر شکنجه قرار می دادند و در عوض ، پولی از ظالمان گرفته و با پول خرج زندگی و معیشت خود را تامین می کردند .

شاگردان شیطان

آخرین گروهی که شیطان  آنها را صدا زده به سوی خود می خواند و فریاد می زند و می گوید که : شاگردان زبردست من کجا هستند؟  در جواب شیطان می گویند : شاگردان تو چه کسانی هستند و دارای چه ویژگی هایی می باشند ؟ شیطان می گوید : شاگردان من ساحران و جادوگران هستند . فرشتگان عذاب ، تمام پنج گروهی را که شیطان  آنها را صدا زده از میان خلایق جمع آوری نموده و زیر پرچم شیطان قرار داده و همه را همراه هم روانه جهنم می نمایند .

 

  • طاهره نظیفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی